Skip to main content

HEB JIJ EEN VRAAG?

VEELGESTELDE VRAGEN

PARKEREN

Waar kan ik parkeren?

Naast het restaurant is er een grote parkeerplaats aanwezig en hier kunt u gratis parkeren.

REKENING & BETALEN

Kan ik bij jullie op rekening betalen?

Bedrijven en instellingen met een inschrijving bij de KvK kunnen bij ons op rekening dineren. Hiervoor hanteren wij de volgende voorwaarden:

  • Geldig legitimatiebewijs + bijbehorend visitekaartje (tekenbevoegde).
  • Kopie uittreksel KvK (niet ouder dan 3 maanden)
  • Getekende betalingsvoorwaarde (deze kunt u tekenen bij binnenkomst)
  • Getekende kassabon

Kan ik rekening apart betalen?

Om wachtrijen bij de receptie te beperken, gaat onze voorkeur uit naar één gezamenlijke rekening per reservering/tafel/gezelschap. Indien het te druk is tijdens de weekenden en/of feestdagen, dan behouden wij het recht apart afrekenen niet toe te passen! Of betaal via Tikkie! Download hier de app.

Hoe kan ik betalen?

Bij Atlantis Almere accepteren wij de volgende betalingsmiddelen: contant, PIN, creditcards (alleen Visa of Maestro) of met een cadeaukaart van Atlantis. Wij accepteren (helaas) geen vvv bonnen, dinerbonnen of dergelijke (cadeau) bonnen van derden.

Kan ik met een diner- of vvv bon betalen?

Helaas kunt u bij Atlantis Almere niet met vvv bonnendinerbonnen of dergelijke (cadeau) bonnen van derden betalen. Dit heeft onder andere te maken met de hoge kosten en de administratieve handelingen die dit met zich meebrengt.

TARIEVEN

Moeten baby's ook betalen?

Kinderen vanaf 1 jaar tot 3 jaar hebben een gereduceerd tarief, bekijk hiervoor onze prijzen pagina. Vermeld het graag wel bij de reservering zodat we rekening kunnen houden met het aantal plekken. Immers heeft de Maxi-Cosi of kinderwagen ook een plekje nodig en niet bij alle tafels is er voldoende ruimte daarvoor.

Wat is het tarief voor speciale dagen?

Voor speciale dagen hanteren wij onze weekendprijzen. Dit geldt voor alle de volgende dagen in 2019: Nieuwjaarsdag 1 januari, Valentijnsdag 14 februari, Pasen , Koningsdag 27 april, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag, Pinksteren, Sinterklaas,  Oudjaarsavond. Met Kerst en Kerstavond hanteren wij het aangepast kersttarief, voor meer informatie daarover verwijzen we u naar onze kerstpagina.

Wat is het tarief voor kerst?

Tijdens kerst hanteren wij altijd speciale kerstprijzen en wordt jaarlijks rond begin oktober bekend gemaakt.

Geldt er een speciaal tarief bij 65+?

Indien u 65 jaar of ouder bent kunt u bij Wereldkeuken Atlantis tegen een gereduceerd tarief genieten! Klik hier voor de tarieven.

Geldt er een speciaal tarief bij maagverkleining?

U betaalt de tijdsduur van uw verblijf, ongeacht hoeveel u wilt of kunt eten en drinken. Wij maken hier normliter geen uitzondering op, maar op vertoon van pasje waarop uw GBP – maagverkleining op staat vermeld dan hanteren wij het 65+ tarief.

RESERVEREN

Hoe kan ik reserveren?

U kunt telefonisch reserveren door te bellen naar 036 534 4900 of online reserveren door hier te klikken.

Wanneer moet ik het arrangement doorgeven?

De tijdsduur van het arrangement dient u vooraf bij de receptie aan te geven. De tijd begint nadat u heeft afgerekend bij de kassa en niet bij binnenkomst. De aanvangstijd staat op de kassabon.

Is reserveren verplicht?

Reserveren is niet verplicht. Echter raden we aan om dit wel te doen. Zeker op drukkere dagen zoals vrijdag/zaterdag/zondag. Zo bent u verzekerd van een plaats. Reserveer hier online.

Is een tafelkeuze mogelijk bij het reserveren?

Het is zeker mogelijk om een voorkeur door te geven, bijvoorbeeld bij het raam of bij de kinderspeelhoek. Echter kunnen wij deze niet garanderen. Graag hiervoor uw begrip!

Hanteren jullie vaste zittingen?

Wij hanteren alleen zittingen tijdens kerst of andere drukke speciale en/of feestdagen.

JARIG

Krijg je ook korting al je jarig bent?

Ja! De jarige ontvangt op zijn/haar verjaardag 50% korting op het arrangement! Dit geldt enkel alleen op de verjaardag zelf én op (vooraf) vertoon van geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID kaart of rijbewijs). Het gezelschap dient uit minimaal één betalende volwassene te bestaan en de actie geldt uitsluitend voor de jarige of jarigen. Deze actie is niet geldig tijdens kerst en/of in combinatie met ander prijsafspraken en/of groepskortingen of winacties.

Ik ben op 29 februari jarig of tijdens kerst. Heb ik dan ook recht op korting?

Mensen die op 29 februari of tijdens kerst jarig zijn worden zeker niet vergeten bij Wereldkeuken Atlantis. U kunt uw verjaardag bij ons vieren op 28 februari of 1 maart met de verjaardagsactie en tijdens kerst kan het op 24 of 27 december.

Ik heb bij jullie gegeten terwijl er 1 jarige bijzat, maar wij wisten niet van de actie af of deze had geen legitimatie mee. Mogen wij daarom het bedrag dat we hebben betaald voor de jarige terug vorderen?

De korting is uitsluitend geldig vooraf bij entree op vertoon van geldige legitimatie (paspoort, ID-kaart of rijbewijs). Achteraf kunnen wij helaas geen restitutie meer verlenen. Het kan wel indien u het was vergeten te melden bij binnenkomst, ALS u nog aan het eten bent en het restaurant nog niet heeft verlaten binnen de tijd van het arrangement.

Ik ben vandaag jarig, maar ik ga dit op een andere dag bij jullie vieren. Krijg ik dan ook korting?

Helaas niet! Iedereen die jarig is en in een gezelschap komt van minimaal 1 betalende volwassenen ontvangt 50% korting op het arrangement. Dit is alléén geldig voor de jarige op de desbetreffende dag zelf én alleen op vooraf vertoon van geldig legitimatiebewijs. Hier zijn geen uitzonderingen op mogelijk.

DIVERSEN

Tot hoe laat is de keuken open?

Het restaurant is dagelijks vanaf 16.30 uur open tot 22.30 uur en de keuken sluit om 22.00 uur. U kunt de laatste bestelling bij het ‘live cooking’ gedeelte (wok, grill, bakplaat) uiterst om 21.45 uur doorgeven.

Is het mogelijk als een deel van ons gezelschap een 3 uur arrangement neemt en een deel een 2,5 uur arrangement?

Het is niet mogelijk om verschillende arrangementen te nemen binnen 1 gezelschap/reservering/tafel. Wanneer een persoon later aansluit bij het gezelschap, zal voor diegene het arrangement worden berekend, waar de groep voor heeft gekozen.

Wij zijn uitgegeten. Kunnen wij langer natafelen?

Natafelen is zeker met een groot gezelschap erg gezellig! Echter betaalt u bij ons niet voor wat u drinkt en eet, maar voor de tijdsduur van uw verblijf. Indien de tafel, na uw gereserveerde tijd, nog beschikbaar is kunt u bij de receptie uw arrangement verlengen tegen een zeer vriendelijk tarief van €3,- per persoon voor elke extra half uur of €6,- per persoon voor een extra uur.

Hebben jullie ook iets voor kinderen?

Wereldkeuken Atlantis heeft zeker aan de kinderen gedacht! Zo is er een speciaal op maat gemaakt kinderbuffet en ons toetjesbuffet is een waar feest voor de kleintjes! Daarnaast hebben wij een heus speel paradijs voor kinderen t/m 12 jaar (t/m 4 jaar onder toezicht ouder). Hier kunnen ze al hun energie kwijt kunnen zodat de volwassenen lekker rustig verder kunnen genieten. De Kidscorner heeft de volgende faciliteiten: peuterspeelhoek, gameroom, bioscoop en diverse speelapparaten en is ten minste dagelijks geopend vanaf 18.00 uur tot 20.00 uur. In vele gevallen is de Kidscorner al eerder open en later dicht.

Wat zijn de mogelijkheden als ik een allergie/dieet heb?

Binnen het standaard aanbod is er voor mensen met een allergie (gluten, lactose, noten) of speciaal dieet (vegetarisch) beperkt aanwezig. Bij binnenkomst kunt u dit aangeven bij de receptie. Een kok zal u vervolgens persoonlijk informeren over welke gerechten voor u geschikt zijn.

Hebben jullie cadeaubonnen/ accepteren jullie dinercheques?

Bij Wereldkeuken Atlantis kunt u cadeaubonnen kopen tegen elk gewenst prijsbedrag, want liefde gaat toch door de maag! Helaas accepteren wij geen diner cheques/ dinerbonnen/ VVV bonnen.

Is het ook toegankelijk in een rolstoel?

Uiteraard is wereldrestaurant Atlantis rolstoelvriendelijk. Bij de ingang is een hellingsbaan om naar binnen te komen. Eenmaal binnen is het restaurant gelijkvloers en het invalide toilet is naast de garderobe. Alleen de Kidscorner is niet toegankelijk, omdat deze zich in de kelder bevindt. Geef aub aan bij het reserveren hoeveel rolstoelen in het gezelschap zijn, dan kunnen wij rekening houden met de tafelschikking!

KLANTENSERVICE

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Kwaliteit en service zijn zeer belangrijk bij Wereldkeuken Atlantis. Het spijt ons zeer als u een negatieve ervaring heeft gehad. Indien u een melding/klacht heeft voor ons horen wij deze graag. U kunt ons dit mailen via: receptie@atlantisalmere.nl. Uw ervaring is zeer waardevol voor ons en we zullen uw melding/klacht met grote zorg in behandeling nemen. Wij streven naar continue verbetering van ons bedrijf.